Perchè $ Trump hè in panicu in u mondu criptu
Uni pochi ore prima di a so inaugurazione à a Casa Bianca, Donald Trump hà surprisatu u mondu annunziendu u lanciu di $Trump, una criptocurrency chì porta a so maghjina. Prumuvutu da quelli chì u circondu, sta munita meme hà suscitatu una euforia senza precedente in u mercatu di criptu, ma hà ancu suscitatu dumande etiche è regulatori.
Una strategia spettaculare è cuntruversa
U venneri 18 di ghjennaghju di u 2025, durante a "Crypto Ball", una gala urganizata in u so onore, Donald Trump hà ufficializzatu u "Crypto Ball". $Trump pubblicà missaghji nant'à e rete suciale X è Truth Social. "Hè u tempu di celebrà tuttu ciò chì rispettemu, a vittoria!" Unisci à a mo cumunità Trump assai speciale. "Ottene a vostra munita Trump avà", hà dichjaratu u presidente, galvanizzandu a so basa è attraendu l'attenzione di i speculatori.
Simbulizata da una maghjina di Trump cù un pugnu chjusu, u $Trump est un corner di meme, una criptografia basata nantu à a popularità populari in quantu à l'utilità pratica. A cuntrariu di Bitcoin o Ethereu, chì anu casi d'usu chjaru, muniti meme (o pignotti ) cum'è Dogecoin o Shiba Inu si basanu nantu à a viralità è a speculazione.
Una crescita meteorica seguita da turbulenza
Vendutu inizialmente à $ 10, u valore di $ Trump hà splutatu, righjunghjendu $ 75 in menu di 48 ore. A criptu di munita era ancu brevemente trà e 20 capitalizazione più grande in u mercatu, cù una valutazione record di $ 12 miliardi. In ogni casu, l'entusiasmu svanisce quandu l'entourage di Trump hà lanciatu una seconda criptocurrency, $MELANIA, dedicatu à a prima dama. Questa iniziativa hà causatu una calata di u valore di $ Trump, falendu à $ 40 prima di stabilizzà intornu à $ 50.
Preoccupazioni etiche è regulatori
S'ellu hè u $Trump attirò millaie di investitori, hà ancu suscitatu dumande maiò. Sicondu u situ web ufficiale, solu 20% di i 1 billion tokens previsti sò stati liberati à u mercatu. U 80% restante hè cuntrullatu da l'Organizazione Trump, risuscitatu u risicu di una futura vendita chì puderia destabilizzà u prezzu.
Sicondu CoinDesk, l'investituri chì anu compru a munita dumenica 19 di ghjennaghju eranu digià in una perdita di 30% u luni. Inoltre, l'analisi di u blockchain di Solana, nantu à quale $ Trump hè basatu, anu revelatu chì a squadra di gestione hà ritiratu $ 500 milioni in liquidità in menu di 48 ore. Una parte significativa di sti fondi avaria statu reinvestitu in altri criptu, generendu prufitti succosi per i creatori di u prugettu.
Una presidenza ligata à u mondu di i criptu
Un anticu avversu di u settore, Donald Trump hà aduttatu un turnu pro-criptu durante a so campagna elettorale. Stu lanciamentu marca una nova era induve l'industria criptu puderia ghjucà un rolu centrale in a so pulitica ecunomica. U presidente pianifica in particulare a creazione di una riserva strategica naziunale in Bitcoin è una reduccione di regulazione di u settore. Questi annunzii anu purtatu Bitcoin à un massimu di $ 109 000 in u ghjornu di l'inaugurazione.
Un precedente preoccupante
Tuttavia, u lanciu di $ Trump hè vistu cum'è un tentativu di prufittà da a presidenza. Per certi osservatori, sta iniziativa sbulicà periculosamente e fruntiere trà u guvernu publicu è l'interessi privati. "Hè literalmente un modu di monetizà l'uffiziu presidenziale", disse Adav Noti, direttore esecutivu di u Centru Legale di Campagna.
$Trump apre una scatula di Pandora chì puderia inspirà altre figure influenti à seguità sta strada, ridefinisce a relazione trà u putere puliticu è a speculazione finanziaria. Resta à vede s’ellu sta strategia audace darà fruttu à longu andà o s’ellu precipitarà u colapsu di un prughjettu cuntruversu.